donderdag, augustus 15, 2013

Liebster Award questions


Iets wat ik de afgelopen maanden vaak voorbij heb zien komen op verschillende blogs is de 'Liebster-award', een award die bloggers aan andere bloggers geven (blogs met minder dan 200 volgers) en hun genomineerden vervolgens vragen stellen die ze kunnen beantwoorden. Omdat ik in de loop van mijn blog-carriëre twee keer genomineerd ben leek het me leuk om de vragen die zij stelden te beantwoorden! Zo leren jullie mij een beetje beter kennen. Waarschijnlijk zal ik in het vervolg nog een keertje een uitgebreide post plaatsen over de Liebster award maar voor nu lijkt het me erg leuk om alleen de vragen te beantwoorden. 

Ik ben genomineerd door Frederike van My life in pink en Michelle van Mixing Blonde, twee enorm leuke blogs die je zeker even moet bekijken! Frederike had 11 vragen bedacht en Michelle 10, en deze vragen zal ik hieronder gaan beantwoorden.

Frederike:

1. Hoe ben je op het idee gekomen een blog te beginnen?
Ik ben al heel lang geïnteresseerd in mode en alles wat daar bij komt kijken en ik zag vaak blogs voorbij komen. Ik vond het erg leuk om blogs te lezen en toen bedacht ik me: waarom begin ik er niet zelf eentje? Ik vond het stiekem best wel eng om een blog te beginnen en durfde hem daarom de eerste paar maandjes niet aan iemand te laten zien - kan je voorstellen hoe blij ik was met 3 kijkers per dag haha. Maar ik ben heel blij dat ik hem gewoon lekker openbaar heb gemaakt, ik word zo blij van leuke reacties!

2. Wat doe je altijd meteen als je thuis komt?

Tja.. Het afgelopen jaar vaak leren helaas.. Maar daar komt verandering in - hoop ik -.

3. Wat vind je mooi aan jezelf?

Ehhhhhhhm. Haha, ik ben wel blij met mijn haren en met het feit dat ik lang ben. Ik ben ook blij met mijn kleine mond en lippen, hoe raar dat ook klinkt.

4. Wat wil je in je leven bereiken/doen?

Ik wil mijn leven echt leven, ik wil mijn leven lang dingen doen die ik leuk vind en waar ik goed in ben, ik wil met niet ergens in laten pushen of iets doen wat ik niet leuk vind of waar ik het idee van heb dat ik het moet doen voor anderen. Ik doe het voor mezelf. En natuurlijk ENORM rijk en beroemd worden en anders met een rijke man trouwen.

5. Wat zijn jou interesses?

Verder dan kunst, mode en chocolade kom ik even niet.

6. Wat is je favoriete snack?

Milka alpenmelk chocolade of Prince mini stars.

7. In welke winkel shop je het liefst?

Het liefst shop ik in de Zara of de H&M, maar ook graag in vintage winkeltjes.

8. Wat is je favoriete nagellak kleur?

Rood.

9. Wat is jou favoriete maand en waarom?

November! Omdat ik dan jarig ben, de winter begint en iedereen zich klaarmaakt voor Sinterklaas en kerst.

10. Hoe lang doe jij er 's ochtends over om je klaar te maken (make-up, haar, kleren etc.)

Mijn vriendinnen zouden me keihard uitlachen als ik zeg dat ik altijd wel snel ben met klaarmaken, dus ik leg me er maar bij neer en hou het erop dat ik er belachelijk lang over doe. Úren.

11. Als je een minuut ergens gratis zou mogen shoppen, welke winkel zou je dan kiezen en wat zou je dan meteen meenemen?

Waarschijnlijk een winkel als Chanel, Balenciaga of Furla. Lekker binnen een minuut de hele winkel meenemen.

Michelle:

1. Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Moeilijke vraag meteen, ik haal mijn inspiratie vooral uit dingen die om me heen gebeuren, gevoelens en het internet, maar ook independent tijdschriften vind ik altijd vol inspiratie staan.

2. Omschrijf je stijl in drie woorden.
Edgy, grungy en toch chique

3. Wat is de reden dat je met een blog bent begonnen?

Omdat ik andere blogs zag en graag mijn inspiratie en kijk op mode met de wereld wilde delen.

4. Waar blog je het liefst over?

Ik denk dat ik het liefste blog over mode, van beauty weet ik weinig af, ik leer steeds meer door het kijken van filmpjes en blogs, maar ik ben eigenlijk gewoon een beautydisaster. 

5. Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt/gedaan doordat je blogt?

Het leukst vind ik de lieve reacties en dat ik af en toe mag schrijven voor een website vind ik een bonus!

6. Wat zou je graag willen bereiken met je blog?

Ik wil graag veel groter worden - natuurlijk - en wie weet een keertje naar een bloggerevent, dat lijkt me geweldig! Verder wil ik graag bereiken dat ik mensen kan inspireren, en dat mensen elke dag op mijn blog zouden willen kijken, dat zou top zijn!

7. Wat is je favoriete gerecht?

Tortilla's!

8. In welke winkel(s) ben je meestal te vinden? En waarom?

De Zara omdat ze naast de prachtige chique lijn ook nog een stoerdere lijn hebben, je vind er altijd wel wat leuks! En natuurlijk de H&M omdat die basics gewoon top zijn en ze er goedkope, leuke kledingstukken verkopen. Verder vintage winkeltjes om schatten te ontdekken haha!

9. Heb je nog een (interessant) bijbaantje/hobbie?

Ik werk bij een snackbar in hartje Bloemendaal, niet heel interessant maar wel supergezellig altijd!

10. Laatste vraag, welk item mag aankomende winter echt niet in je kledingkast/beautycase ontbreken?

Een hele lange dikke oversized teddy-jas, zo eentje waarin je je helemaal kan verstoppen en die heerlijk warm is!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! De laatste vraag van Michelle vind ik een hele leuke, wat mag er in jullie kledingkast écht niet ontbreken komend seizoen?

» Volg Winterjassen in de Zomer op facebook en instagram

3 opmerkingen:

  1. cool :)

    follow each other?
    www.like--rose.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om mijn vragen beantwoord te zien! :)
    Wat in mijn kast echt niet mag ontbreken is toch minstens een item met polkadot print en een pencil rok (of meerdere)

    x. Michelle

    BeantwoordenVerwijderen