maandag, maart 25, 2013

Stress Symptoms


Toetsweekissues, wie heeft ze niet. Maar alle (examen-)leerlingen die deze weken volledig in de stress zitten hebben problemen, zitten al wéken thuis en stampen hun hoofd vol met informatie waar ze later toch weinig aan hebben. Zo heb ik ook enkele problemen en symptomen van een overgestreste eindexamenleerling. Wil je weten wat de gevolgen zijn? 

  • Veel eten - en dan bedoel ik niet culinaire hoogstandjes als gezonde fruitsalades en salade's, maar hardcore chips, chocolade, koekjes, patat en ijs.
  • Online shoppen - dit is deze periode dus echt uit de hand gelopen, in totaal besteld: 2 make-uppalletten, lipgloss, lippenstift, een skaterstyle rokje, een crop top, 2 tijdschriften uit Engeland en een pak voor de examenstunt.
  • Mijn kamer - de vloer is oprecht niet meer te zien, en daarmee mijn kleren niet meer te vinden. Alles ligt verspreid over de vloer en er is geen enkele vorm van orde meer in terug te vinden. Tijd om alles weer in de kast te leggen is helaas niet aanwezig.
  • Heftige emotieschommelingen - dan weer verdrietig, dan weer boos, dan weer vrolijk en dan weer eng enthousiast. Dit heeft vaak te maken met mijn behaalde cijfer die dag en de mate van ellende die leraren of ouders me hebben aangericht.
  • Sociale leven - tijdens deze weken zijn mijn sociale contacten zo ongeveer het laatste waar ik aan kan denken, en ik communiceer meer met mijn telefoon dan dat ik daadwerkelijk praat.
  • Series - elke vorm van afleiding is meer dan welkom, wat tot gevolg heeft dat ik gewoon in 1 dag makkelijk 10 afleveringen gossip girl kan kijken: dit heeft ook weinig goede cijfers tot gevolg en bovendien knallende koppijn.
  • Muziek - de hoeveelheid nieuwe liedjes die ik in deze weken heb gevonden is groter dan ooit, aangezien mijn laptop meer dan normaal vaak wordt gebruikt kom ik ook meer dan normaal vaak op youtube terecht.
  • Gezicht - voor mijn gezicht is deze periode eigenlijk heel erg goed! Aangezien ik me amper buiten vertoon heb ik geen make-up nodig wat tot gevolg heeft dat mijn gezicht zich goed hersteld van al het make-upleed wat zich de afgelopen weken heeft afgespeeld.
  • Kledingcombinaties - mijn kleding houdt in: een joggingbroek en een grote trui, tenzij er natuurlijk een mondeling geplant staat waar je er wel een beetje voordelig uit moet zien. De zomercombinaties laten dus nog even op zich wachten.
  • Schilderen - wonder boven wonder heb ik zin en tijd om weereens wat te schilderen en te schetsen. Vraag me niet waarom, ik denk dat dit ook gewoon een vorm van afleiding is.
  • Moe - van al dat leren word  je ook gewoon ongelooflijk moe, hier valt verder weinig over te zeggen natuurlijk

Gelukkig is deze periode vrijdag voorbij en kan ik weer rustig en gelukkig mijn leven hervatten, tot aan de examens dan. Als tip wil ik meegeven dat je vooral aan leuke dingen moet denken die na deze periode op je staan te wachten, zoals vakanties en feestjes. Deze hele blogpost was ook weer een heerlijke vorm van afleiding, dus ik ga nu weer snel leren en lezen. Mijn volgende posts zullen een minder depressieve uitstraling hebben, sorry hiervoor haha!

» volg On diraît que c'est la mode op facebook



Geen opmerkingen:

Een reactie posten